7 grudnia 2009

Samodzielne myślenie


...czyli Sonia i nowe zabawki


Przespałam moment, kiedy te dziwne przedmioty pojawiły się w pokoju. Nie lubię, kiedy za dużo się dzieje i chowam się wtedy w moim domku, gdzie można wszystko bezpiecznie przeczekać. A tamtego dnia nagle zrobiło się nieprzyjemne zamieszanie, słyszałam, jak dzwonił dzwonek, więc nie czekałam już, aż Ela otworzy drzwi, tylko schowałam się w domku i nasłuchiwałam najpierw jej rozmowy z obcym człowiekiem, potem strasznych szelestów paczek, które wniosła do domu, śmiechów, okrzyków i miauków… To zupełnie nie jest na moje nerwy, postanowiłam więc się zdrzemnąć i przespać ten harmider. A potem okazało się, że te przedmioty już stoją w pokoju.

Można ostrzyć pazurki, drapiąc twardą solidną tekturę.
Poczekałam na spokojną chwilę wieczorem, kiedy wszystkie inne spały i sprawdziłam, do czego te przedmioty służą… Długo przyglądałam się z daleka, aż zdecydowałam się podejść bliżej. Nic złego się nie działo, więc usiadłam całkiem blisko przy jednym z nich i zaczęłam go obserwować. Nadal nic się nie działo. Hm… Poczułam się bardzo skonsternowana. Do czego to służy? Hm… Niestety przespałam też chwilę, kiedy Ela tłumaczyła i pokazywała, jak z nich korzystać. Ale powolutku, drogą prób i błędów odkryłam zastosowanie jednego z nich. Te przedmioty są bardzo przydatne i interesujące.

Można podgryzać plastikowy brzeg.
Do wszystkiego doszłam samodzielnie:
Wystarczyła chwila namysłu, aby wszystko zrozumieć:
Można ostrzyć pazurki, drapiąc twardą solidną tekturę.
Można podgryzać plastikowy brzeg.
Można ocierać się główką o cały przedmiot.
Jednak nie poznałam jeszcze zastosowania kulki, która stanowi część tego przedmiotu.

Widziałam z daleka, jak New i Mechatek robią z nią coś takiego, że wydaje dziwny dźwięk i chyba się rusza. Hm…Niestety na razie nie miałam okazji sprawdzić, co takiego wywołuje ten odgłos jakby turlania, ponieważ za każdym razem, kiedy podchodzę, New mnie odpędza i napada na mnie, aż nie schowam się do domku. Ale kiedyś na pewno odkryję też, do czego służy kulka. Sama.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz