15 marca 2010

Szczyt ewolucji


czyli: co ma Mechatek

Proszę Państwa!
Ja, Mechatek, tak oficjalnie zaczęłam, bo Pani powiedziała, że jak mam bardzo ważną rzecz do oznajmienia, a mam, no to trzeba tak oficjalnie zacząć, żeby wszyscy zrozumieli, że to jest ta bardzo ważna rzecz. Ta ważna rzecz dotyczy przyszłości naszego gatunku, czyli nas, kotów i to nie jest byle co, bo jest dowodem na ewolucję, a ja Mechatek jestem szczytem tej ewolucji.

I nie chodzi o to, że umiem zjeść całą diffenbachię i przeżyć, bo o tym już wszyscy wiedzą i to nie jest ta ważna rzecz. I nie chodzi nawet o to, że jak przyjdzie bomba atomowa to przeżyją owady i Mechatek, bo tego jeszcze nie sprawdzałam.

(Pani kazała mi tutaj napisać do pani Marianki, żeby pamiętała, że pająki to nie są owady, tylko pajęczaki, bo owady mają trzy pary nóg, a pajęczaki aż sześć par, a na dodatek dwie pierwsze pary przekształcone są w szczękoczułki i nogogłaszczki, no i przez to nie wiadomo, czy przeżyją bombę atomową).
A ja, Mechatek mam tylko dwie pary łapek i żadnych szczękoczułek, tylko wąsy, ale za to moje łapki są wyjątkowe!

Bo, proszę Państwa, ja, Mechatek mam przeciwstawny palec, a nawet dwa, bo u obu przednich łapek. I Pani powiedziała, Mechatku, to jest rewolucja w biologii, bo do tej pory wszyscy myśleli, że przeciwstawny palec to mają tylko człowiek i małpy i dlatego one są ssaki naczelne, a teraz okazało się, że i ja mam, więc i ja jestem kotem naczelnym. I taki przeciwstawny palec robi tak, że nie tylko jest większa chwytność, bo to też wszyscy wiedzieli, że jestem najbardziej chwytna ze wszystkich i potrafię się wczepić tak, żeby się mnie nie dało odczepić, tylko że jeszcze umożliwia wytwarzanie narzędzi! No więc, ja, Mechatek, jakbym chciała, to bym umiała wytworzyć narzędzia i stworzyć kulturę, a podobno u ludzi też się to wszystko tak zaczęło. I Pani powiedziała: o, proszę! ewolucja kotów dokonuje się na naszych oczach. A ja, Mechatek, jestem koroną kociego stworzenia, tak pani powiedziała. I to jest ta najważniejsza rzecz.

I dołączyłam dowód rzeczowy, na którym wszyscy mogą zobaczyć mój palec i jak trzymam narzędzie do zabawy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz